Home Monden Nutriţionista Oana Cătănoiu: Berea rece nu-i bună!

Nutriţionista Oana Cătănoiu: Berea rece nu-i bună!

279
0
loading...
Oana Cătănoiu are 1,65 m, 48 kg şi o pregătire care să-i permită să-şi păstreze masa corporală în limitele acestea rezonabile: e nutriţionistă. Ba îi poate face şi pe alţii să ajungă la fel ca ea. Nu să ajungă nutriţionişti, că i-ar spori concurenţa. Să devină supli sau măcar să iasă din grupul obezilor. Aşadar, să mâncăm şi să bem în oraş înarmaţi cu sfatul specialistului, dacă asta s-o mai putea numi mâncat şi băut…

Prezintă-te în calitatea ta de specialistă-n nutriţie.
Sunt nutriţionist, nutriţionistul fiind acea persoană care stabileşte dieta cuiva în funcţie de nevoile şi de starea lui de sănătate.
Ce-ai mâncat ultima dată la un restaurant?
Saramură de peşte.
Cu mămăligă, pâine albă, pîine neagră? Şi la ce restaurant?
Cu mămăligă. Pe vaporul de la Severin.
La poza de pe Facebook în care te afli la terasă ai pus explicaţia: „Se pare că poţi comanda toate aromele de ciocolată caldă (cu căpşuni, alune, mentă, fistic), mai puţin aroma de ciocolată. De astăzi mă injectez cu cafea“. Păi e bună cafeaua? Dar ciocolata?
Cafeaua are efecte benefice asupra unora şi poate fi duşman în cazul altora. Cafeaua favorizează digestia şi e bogată in polifenoli, care previn boli precum Parkinson, Alzheimer, scleroza in plăci, dar poate aduce palpitaţii, având un anume risc cardiovascular şi poate, de asemenea, afecta somnul dacă o bem la ore târzii. Ciocolata n-o recomand celor care vor să-şi păstreze siluata, exceptând ciocolata neagră, care, consumată moderat, te ajută să-ţi controlezi pofta de mâncare.
Când alegem combinaţia noastră naţională, mici cu bere, e bine sau e rău pentru burţile noastre? Ca aspect exterior.
Consumul ocazional sau moderat de bere şi mici nu afectează grav silueta. Problema apare când devine un obicei zilnic sau chiar şi numai de week-end.
În Craiova e o explozie de localuri cu ştaif, cu meniuri de toate naţiile. Sunt mai sănătoase mâncărurile astea decât fasolea cu ciolan, ceafa cu cartofi prăjiţi, hamsiile?
Depinde de combinaţiile nutritive, de numărul de calorii sau de felul în care sunt gătite. Mâncarea chinezească şi fructele de mare sunt excelente în curele de slăbire, în vreme ce dieta vestică, bogată în grăsimi şi carne şi săracă în fibre, favorizează apariţia cancerului de colon şi sân.
Recomandă un meniu de prânz, accesibil în cârciumile obişnuite, celor care vor să slăbească.
Ciorbă de legume, de roşii, spre exemplu, că e vară, şi piept de pui la gratar cu salată de roşii cu puţin ulei de măsline sau salată verde cu ceapă cu puţin ulei de măsline şi puţină zeamă de lămâie, dacă se poate. Sau peşte la grătar cu sote de legume. Cel mult două felii de pâine de cereale integrale, dacă au aşa ceva, acum depinde de local.
Ce bem vara, tărie sau una din astea: şpriţ şi bere?
Alcoolul deshidratează, nu-l recomand vara. Totuşi, e de preferat un vin certificat ecologic în locul unei băuturi prelucrate.
Îi ceri chelnerului certificatul?
Dacă spune că e eco, îl cer.
Bun, dar există şi tării eco.
Da. Cineva mi-a spus recent că i-a fost rău după tequila şi că de la ţuică n-a avut nimic. Păi ştiu eu cum era fabricată tequila aia? Alcoolul oricum nu-l recomand, dar, dacă nu se poate şi nu se poate fără el, măcar să fie eco.
Dacă e să ne luăm după voi, nutriţioniştii, ar trebui fie să înghiţim douăzeci de alimente pe stomacul gol, fie să nu mai mâncăm deloc. Am auzit recent că băuturile reci cauzează nu mai ştiu ce. Să comandăm vara bere caldă?
Recomandăm băuturile calde deoarece acelea reci dezechilibrează temperatura organismului, iar acesta, în încercarea de a ajunge la echilibru termic, va produce şi mai multă căldură.
Şi totuşi, cu berea cum facem?
Un compromis: să fie rece, dar nu foarte rece…
De când te ocupi cu terapia nutriţionistă, care e media de kilgrame pierdute de pacient?
20.
Oho! Şi recordul?
Păi să ştii că nu e cu mult mai mare decât media, 25 sau 27. Asta dacă nu iau în calcul oamenii deja supli, care vin să-şi menţină condiţia.sursa: micapi.ro

loading...

loading...
loading...