CNAIR va monta 400 de camere inteligente pe drumurile naționale și autostrăzile din România. Acestea vor avea funcții noi, iar șoferii vitezomani nu mai au nicio șansă să scape de amenzi.
Compania Națională de Drumuri (CNAIR) a anunțat un proiect amplu pentru reducerea accidentelor rutiere. Peste 400 de camere video inteligente vor fi instalate pe principalele drumuri naționale și pe autostrăzile României, începând de anul viitor.
Funcția pe care o vor avea camerele video montate pe șoselele din România
Noile dispozitive vor avea un rol triplu: vor monitoriza traficul în timp real, vor detecta viteza de circulație a mașinilor și vor calcula viteza medie pe anumite tronsoane. Camerele vor fi integrate în sistemul național e-Sigur. De exemplu, dacă o mașină este filmată la ieșirea din Ploiești și apoi la Săftica, pe DN1, sistemul va calcula în cât timp a fost parcursă distanța.
Dacă rezultatul arată că șoferul a depășit viteza legală, acesta va primi amenda acasă. Practic, șoferii nu vor mai putea încetini doar în zona radarelor și apoi să accelereze din nou. Sistemul va lua în calcul timpul total de deplasare între două puncte, iar șoferii nu vor mai avea nicio șansă să „fenteze” radarul.
Cum vor fi prinși șoferii vitezomani
„De exemplu, să spunem că o cameră e montată pe DN1, la ieșire din Ploiești, iar o alta la Săftica. Distanța între cele două e de 30 de kilometri, iar dacă se respectă limita maximă de viteză impusă pe această secțiune, 70 km/h, drumul se parcurge în cel mai bun caz în 25 de minute.
Dar dacă o mașină e înregistrată de prima cameră la ora 10:00 iar de cea de-a doua la 10:20, sistemul va detecta automat că distanța a fost parcursă, în medie, cu 90 km/h. Situație în care vei primi amenda acasă, pentru depășirea cu 20 km/h a limitei legale. Practic, nu mai poți „fenta” radarul, circulând cu viteză redusă doar până treci de acesta”, a explicat pentru ProMotor purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Pe lista inițială a CNAIR se regăsesc drumurile naționale și toate autostrăzile. Pe DN1 vor fi 28 de puncte de monitorizare, iar pe A1 și A2 vor fi montate camere noi, în timp ce pe autostrăzile mai recente acestea există deja și urmează să fie conectate la sistem. Funcționarea va fi similară cu cea a camerelor de rovinietă.
Dispozitivele vor fotografia numărul de înmatriculare, iar un polițist va valida ulterior amenda. Astfel, procesul va fi complet automatizat și șoferii care încalcă legea vor primi sancțiunea direct prin poștă. Deocamdată, niciun radar fix nu este pus în funcțiune.