Atunci când vine vorba de matematică, mulți oameni se confruntă cu dificultăți, mai ales în ceea ce privește testele și exercițiile matematice. Chiar dacă au trecut ani de la ultima dată când au fost într-un mediu academic, notiunile de bază din matematică par să fi dispărut, iar exercițiile simple pot pune probleme.Chiar și operațiile matematice de gradul întâi, cum ar fi adunarea și scăderea, pot fi dificile atunci când nu suntem siguri de noțiunile de bază. Un exemplu simplu este exercițiul 8 – 3 + 5, care poate genera confuzie.
Dacă ai răspuns corect, adică 10, atunci trebuie să fii destul de inteligent! Explicația este că, în general, operațiile de același grad trebuie efectuate în ordinea în care apar în expresie. Astfel, în cazul nostru, prima operație este scăderea a 3 din 8, urmată de adunarea rezultatului cu 5, ceea ce ne dă răspunsul de 10.
În matematică și în programare, ordinea corectă a efectuării operațiilor într-o expresie matematică este extrem de importantă. În general, operațiile trebuie efectuate în următoarea ordine: parantezele, operațiile cu un singur operator (cum ar fi factorialul), ridicarea la putere și extragerea radicalului, înmulțirea și împărțirea în ordinea scrisă, de la stânga la dreapta, și în final, adunarea și scăderea, de asemenea, în ordinea scrisă, de la stânga la dreapta.
De la o vârstă fragedă, copiii învață operațiile de bază ale matematicii, cum ar fi adunarea, scăderea, înmulțirea și împărțirea numerelor naturale. Aceste operații sunt clasificate în două categorii: operații de gradul întâi (adunarea și scăderea) și operații de gradul doi (înmulțirea și împărțirea). În general, atunci când efectuăm un exercițiu care conține mai multe tipuri de operații, trebuie mai întâi efectuate operațiile de gradul doi, în ordinea în care apar, și apoi cele de gradul întâi.
Ordinea operatiilor este: operatiile dintre paranteze.
Exista doua cazuri: daca exista paranteze rotunde, patrate si acolade, se executa intai operatiile dintre parantezele rotunde, apoi cele dintre parantezele patrate si apoi cele dintre acolade. Exemplu: (4+10/2)/9=[4+(10/2)]/9=[4+(5)]/9=9/9=1 daca exista doar paranteze rotunde, se executa operatiile dintre parantezele cele mai interne si apoi, in ordine, cele externe. Exemplu: (4+10/2)/9=(4+(10/2))/9=(4+(5))/9=9/9=1 operatiile cu un singur operator. Exemplu: n! ridicarea la putere si extragerea radicalului.
In cazul puterilor compuse, calculul se face de sus in jos. Exemplu: 232=29=512 inmultirea si impartirea in ordinea scrisa de la stanga la dreapta; adunarea si scaderea in ordinea scrisa de la stanga la dreapta. Ordinea efectuarii operatiilorPana la clasa a IV-a elevii invata adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea numerelor naturale. Aceste operatii le clasificam astfel: operatii de ordinul intai: adunarea si scaderea; operatii de ordinul doi: inmultirea si impartirea. Atunci cand apar in exercitii ele se efectueaza astfel: 1. daca in exercitiu apar operatii de acelasi ordin (numai adunari si/sau scaderi, sau numai inmultiri si/sau impartiri), le efectuam in ordinea in care sunt scrise, ca in exemplele urmatoare. Exemplul 1. 9 + 4 – 5 = 13 – 5 = 8. Am efectuat 9 + 4 = 13 apoi 13 – 5 = 8. Exemplul 2. 3 x 6 : 9 = 18 : 9 = 2. Am efectuat 3 x 6 = 18 apoi 18 : 9 = 2. 2. daca in exercitiu apar mai multe tipuri de operatii, atunci efectuam mai intai pe cele de ordin doi, in ordinea in care apar, (inmultirea si impartirea), apoi pe cele de ordinul intai (adunarea si scaderea), ca in exemplele urmatoare. Exemplul 3. 7 – 7 : 7 = 7 – 1 = 6. Am efectuat mai intai 7 : 7 = 1, apoi 7 – 1 = 6 . Exemplul 4. 8 + 8 x 8 = 8 + 64 = 72. Am efectuat 8 x 8 = 64, apoi 8 + 64 = 72. Exemplul 5. 7 x 6 – 3 x 10 + 18 : 9 = 42 – 30 + 2 = 12 + 2 = 14. Am efectuat 7 x 6 = 42, 3 x 10 = 30, 18 : 9 = 2, apoi 42 – 30 = 12 si in sfarsit 12 + 2 = 14.
sursa:https://redactia.ro/exercitiul-de-clasa-a-ii-a-care-a-pus-in-dificultate-adultii-care-este-raspunsul-corect-267322?fbclid=IwAR2OSKWYccNcl5X5o_Rthz7qyt0e4HIzHKAt9zBObBGq2YsSjFs6Ca_JZBM