Acuzat de mai multe voci că nu a dat localizări exacte în cazul apelurilor efectuate la 112 de adolescenta care ulterior a fost ucisă la Caracal, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a transmis un comunicat în care încearcă să explice ce au făcut, secundă cu secundă, operatorii serviciului de urgenţă în timpul şi după apelurile disperate ale tinerei.
Din momentul în care fata a apelat 112 pentru a semnala că a fost sechestrată şi până în momentul în care poliţiştii au descins la locuinţa principalului suspect au trecut 19 ore. Poliţia acuză că STS a dat coordonatele greşite, pierzând mai multe ore la 3 adrese la care nu au găsit nimic. STS susţine că astfel de informaţii sunt date de firma de telefonie, nu de Serviciu.
“La fiecare din cele trei apeluri, informaţia de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliţie, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informaţie de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU şi pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliţiei, în sistemul informatic GIS, aşa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.
Referitor la cazul aflat în discuţie, către numărul de urgenţă 112 au fost iniţiate 3 apeluri la 112:
Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07
– 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliţiei
– 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
– 11:06:55: dispecerul Poliţiei a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire;
Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25
– 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliţiei
– 11:07:53: dispecerul Poliţiei a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Pe timpul discuţiei cu dispecerul de la Poliţie, apelanta nu a reuşit să furnizeze date privind adresa/locaţia în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locaţia în care se afla. Apelanta a menţionat că nu ştie dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.
Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36
– 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliţiei
– 11:12:51: : dispecerul Poliţiei a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Ulterior, pentru a obţine informaţii suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.
STS nu identifică locul telefonului şi nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.
Toate aceste informaţii sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc şi sunt disponibile la nivelul operatorilor şi dispecerilor implicaţi în gestionarea cazului”, mai arată STS în comunicat.
Reacţia Poliţiei
Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române, Georgian Drăgan, a explicat într-o intervenţie telefonică la Realitatea TV că joi, în jurul orei 11 dimineaţa, la o zi după dispariţia sa, tânara de 15 ani a sunat la 112 şi a dat detalii despre locul unde a fost răpită.
“Minora a sunat la 112, iar cei de la STS ne-au transmis aria în care se afla telefonul mobil şi ulterior trei adrese la care au făcut percheziţii şi nu au găsit minora. În urma acestor percheziţii, colegii mei au colaborat cu procurorul şi au ajuns la locatie. Au mers pe informaţiile de la STS nu au gasit nimic, s-au desfăşurat acţiuni specifice şi s-a ajuns în această dimineaţă la locaţia respectivă“, a declarat Drăgan.
Sursa: adevarul