„Milioane de elevi, profesori si parinti sunt bulversati. Avem nevoie, in primul rand, de stabilitate si de predictibilitate. Avem nevoie, in fruntea ministerului, de un profesionist mai putin implicat politic si mai sincer interesat de soarta copiilor nostri. De treizeci de ani se fac experimente nereusite pe seama lor, credem ca este destul!,” argumenteaza initiatorii petitiei.
„In cele patru mandate de ministru pe care le-ati detinut pana acum, ati luat mai multe hotarari neinspirate si controversate, care au influentat negativ calitatea actului educational si nivelul de pregatire teoretica si profesionala al copiilor nostri. Am tot sperat ca acum, in al doisprezecelea ceas, sa veniti cu o schimbare benefica, in interesul tuturor copiilor, bazata pe noile viziuni si programe teoretice pe care le-ati lansat in spatiul public. Din pacate, ceea ce s-a intamplat in ultimele luni este doar un haos urias, un semn de lipsa totala de cunoastere a situatiei concrete din sistem si de profesionalism la nivel de politici publice. Ati anuntat o serie de intentii nefericite, ati dat chiar cateva hotarari si ordonante care au fost retrase imediat, ati intarziat luarea unor decizii de mare importanta pentru elevii care vor sustine in curand examene. Ca de exemplu:
– reducerea numarului de locuri la liceu – masura luata fara nicio consultare publica sau studiu de impact, care a fost anuntata cu doar cateva saptamani inaintea repartizarilor elevilor pe licee;
– schimbarea calendarului pentru admiterea la liceu, dupa ce procedura incepuse;
– segregarea elevilor pe diverse criterii: cei cu nevoi speciale, olimpicii, „cei care nu fac fata” (indiferent ce vrea sa insemne asta);
– neclaritati majore in documentul de viziune pentru noua lege a Educatiei: tipuri de bacalaureat care ar limita accesul liceenilor la facultate, scoaterea unor materii importante dintre probele de bacalaureat, concepte precum „liderul educational” sau responsabilitatea parintilor pentru educatia scolara a copiilor;
– propunerea unor ore suplimentare de pregatire pentru elevi, eventual in vacanta de vara, dar neplatite suplimentar cadrelor didactice, desi una dintre nevoile clare ale sistemului este usurarea unei programe prea incarcate si neadaptate varstei copiilor;
– schimbarea in timpul jocului a regulilor pentru admiterea la clasa pregatitoare, pentru sustinerea probei scrise la examenul de absolvire a scolilor postliceale, pentru sustinerea concursului de titularizare a profesorilor;
– mentinerea incertitudinii referitor la lucruri importante, cum ar fi numarul de materii la care se va sustine Evaluarea Nationala de peste doi ani a absolvenţilor de clasa a opta;
– declaratii publice aruncate la intamplare, fara a se reflecta asupra impactului pe care il pot avea pentru cei vizati de intentiile dv. de schimbare: ore de sport tinute de invatatoare, nu de profesori de specialitate; teste-grila pentru examene nationale; ore diferentiate de incepere a cursurilor, in Capitala, pentru decongestionarea traficului; un an suplimentar de gimnaziu pentru anumiti elevi; uniforme scolare; mutarea claselor profesionale in mediul rural; triaj epidemiologic zilnic, efectuat de profesori; simulari de bacalaureat in fiecare an de liceu s.a.m.d.
Sursa: Copilul.ro