Regele cărnii de porc din România a luat o decizie care va afecta marile lanțuri comerciale precum Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour sau Mega Image.
Giganții din zona de retail, precum Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour sau Mega Image primesc o lovitură dură, după ce regele cărnii de porc din România a luat o decizie radicală în privința modului de a demara afaceri.
Regele cărnii de porc din România își deschide magazin propriu
Mișcare strategică extrem de importantă făcută recent de Comtim, cel mai mare producător de carne de porc din România. În aprilie 2025, compania a făcut o mișcare care reprezintă o premieră în istoria sa de aproape 60 de ani.
În prezent, după două decenii de colaborare exclusivă cu marile lanțuri de retail, compania a decis să-și deschidă primul magazin propriu. Acesta se află în Capitală. De notat că sediul central și fabrica Comtim se află la Timișoara. Cu toate acestea, conducerea a decis ca debutul în retailul direct către consumatori să aibă loc în București.
Cunoscută anterior drept Smithfield România, compania trece printr-un proces de ”rebranding”. Încă din 2024, aceasta a revenit la numele istoric de ”Comtim România SRL”.
Comtim România ar putea să se extindă la nivel național
Anual, Comtim SRL vinde peste 900.000 de porci către cele mai importante supermarketuri din țară. Carnea companie sa este una dintre cele mai căutate de pe piața românească.
Acum, din cauza prețurilor în creștere din ultimii ani, conducerea companiei încearcă să experimenteze și alte forme de vânzare, mai directe și mai avantajoase pentru consumatori.
Inaugurarea primului magazin propriu, cel din București, ar putea reprezenta doar o primă etapă a începutului unei rețele extinse la nivel național. Cu toate acestea, planurile de extindere vor fi stabilite în funcție de succesul primei locații.
Ce se ascunde în spatele deciziei de a avea un magazin propriu. Ideea este una extrem de simplă. Carnea de la Comtim ajunge rapid pe rafturi și dispare la fel de repede. În tot acest timp, foarte puțini consumatori știu exact de unde provine. Dat fiind acest aspect, Comtim vrea să construiască o relație directă cu clientul final, într-un mediu controlat și reprezentativ pentru brand.
”Comtim este un brand autentic 100% românesc, recunoscut la nivel local şi național cu produse din carne de porc provenite Din tradiția familiei tale. Carnea de porc Comtim, 100% românească, produsă de Smithfield România în Banat, continuă o tradiție unică și rămâne sursa de Hrană bună. În mod responsabil.
Oferim consumatorilor ocazia de a alege dintr-o gamă largă de produse delicioase: Salamuri, Cârnați, Specialități, Crenvuşti, Parizer, Afumături, Prospături, Crud-Uscate, Mici. Produsele noastre sunt atât de delicioase, că pot sta la loc de cinste pe oricare masă!”, se arată pe siteul companiei.
Comtim, regele cărnii de porc din România, o istorie de șase decenii pe piața internă
La ora actuală, compania din Banat desfășoară un model integrat de producție. Scopul este de a oferi consumatorilor carne de porc de calitate superioară, 100% românească. Aici, animalele sunt crescute în ferme proprii și hrănite cu cereale produse local.
Comtim Group are o istorie îndelungată. A fost un combinat agricol din Timișoara care era cel mai mare producător industrial de carne de porc din România. În plus, acesta a fost și cel mai mare combinat de prelucrare a cărnii de porc din sud-estul Europei.
Înainte de Revoluție, aici lucrau 15.000 de oameni. Societatea a luat ființă în anul 1967. A trecut și prin momente dificile. În 1999, Comtim a intrat în procedură de faliment. Din octombrie 2004, ca urmare a preluării de către grupul american Smithfield Foods, Comtim Group și-a schimbat denumirea în ”Smithfield Ferme SRL”.