Aproximativ 4.000 de pagini de documente interne confidentiale ale companiei Facebook au fost facute publice, scrie Business Insider.
Jurnalistul de investigatii Duncan Campbell a dezvaluit numeroase emailuri interne, rapoarte si alte documente sensibile de la inceputul deceniul ce detaliaza abodarea interna a Facebook privind datele utilizatorilor si cum le-a gestionat cu dezvoltatorii de aplicatii.
Documentele au facut parte dintr-un proces intentat de compania Six4Three impotriva Facebook pentru ca a restrictionat accesul unei aplicatii pe platforma.
Unele informatii din documente au aparut pe Internet din luna decembrie a anului trecut, insa majoritatea au fost dezvaluite acum de catre Campbell, ce le-a impartasit si cu jurnalisti de la NBC. El sustine ca a primit documentele in luna februarie, dupa ce raportul procesului a fost publicat.
Facebook a luptat impotriva dezvaluirii documentelor, argumentand ca nu prezinta o imagine reala a activatilor sale.
“Aceste documente vechi au fost scoase din context de cineva ce are o agenda impotriva Facebook si au fost distribuite public cu o indiferenta totala fata de legile din SUA,” a declarat un reprezentant Facebook.
INFORMATII SENSIBILE DIN DOCUMENTELE FACEBOOK
Facebook a controlat datele in detrimentul competitorilor
Facebook a blocat accesul competitorilor precum YouTube, Twitter si Amazon la date si a prezentat intreaga strategie drept o incercare de a proteja datele utilizatorilor.
Directorii Facebook au planuit o schimbare tacita a politicii
“Facebook a inceput sa intrerupa accesul dezvoltatorilor de aplicatii la datele utilizatorilor din 2012 in incercarea de elimina potentiali rivali in timp ce a prezentat strategia drept o initiativa importanta pentru securitatea datelor,” potrivit Reuters, ce a citat documentele scurse pe Internet.
Facebook a luat in considerare taxarea companiilor pentru a accesa datele utilizatorilor
Potrivit documentelor ce au aparut pe Internet in 2018, in perioada 2012-2014, Facebook a luat in considerare includerea unei taxe pentru companiile ce voiau acces la datele utilizatorilor.
Facebook a permis accesul anumitor companii la datele utilizatorilor dupa ce a blocat platforma de dezvoltatori in 2014 si 2015
Potrivit TechCrunch, “nu e clar nici daca utilizatorii si-au dat consimtamantul pentru asa ceva, nici modul in care Facebook a decis ce companii aveau acces”.
Facebook planuia sa urmareasca locatiile utilizatorilor Android
Potrivit Computer Weekly, informatiile din documente indicau faptul ca “Facebook planuia sa foloseasca aplicatia sa pe Android pentru a afla locatia clientilor si pentru a permite agentilor de publicitate sa trimite reclame politice si invitatii catre site-uri de dating pentru persoanele singure”.
Sursa: digi world