Gică Hagi face tot posibilul pentru a duce proiectul său de la Farul la un alt nivel. „Regele” a ajuns la un acord cu o firmă din China, care va sprijini academia acestuia.
Gică Hagi a transmis în repetate rânduri în ultimii ani că are nevoie de implicarea mediului privat pentru a reuși să țină în continuare proiectul său de la Farul. „Regele” l-a convins pe marele Rivaldo să investească la club, iar recent a ajuns la un acord cu o firmă din China.
Gică Hagi, lovitură puternică și de viitor pentru proiectul de la Ovidiu
Acum două săptămâni, Farul Constanța a bătut palma cu un nou sponsor, este vorba despre Miniso, o companie asiatică ce are o expansiune internațională impresionantă și care vrea să se implice la consolidarea și dezvoltarea proiectului lui Gică Hagi.
Miniso este un brand renumit la nivel global, având peste 7.000 de magazine în mai mult de 100 de țări din întreaga lume. Compania oferă o gamă variată de produse, incluzând articole pentru casă, accesorii și jucării.
Pentru gigantul chinez, înțelegerea cu formația de la malul Mării Negre reprezintă prima implicare în fotbal, iar obiectivele sunt clare și corespund cu viziunea pe care o are Gică Hagi în ceea ce privește fotbalul de performanță.
Într-un interviu pentru Eurosport, avocatul Doru Toma a explicat cum a intermediat această înțelegere și cât de mult a contat nivelul marketingului internațional pe care îl are clubul constănțean.
Cum au fost negocierile și care sunt perspectivele colaborării dintre Farul și Miniso?
Doru Toma: „Negocierea a fost un proces destul de amplu, dar foarte interesant. Un proiect complex, în care în primul rând, a fost important să înțelegem ce își dorește Miniso, un brand chinez cu o expansiune internațională impresionantă, și cum se aliniază cu valorile Academiei Gheorghe Hagi și ale clubului Farul Constanța.
Ne-a folosit foarte mult bogata noastră experiența în avocatura de business, în mod special relațiile pe care le avem cu investitorii chinezi și companiile chineze care investesc în România, coroborată cu practica pe care am dezvoltat-o în domeniul sportului, în susținerea activității entităților sportive românești. Acest fapt a ajutat la găsirea celor mai bune soluții pentru realizarea acestui parteneriat.
Pentru Miniso, la nivel internațional, primele parteneriate în domeniul sportului au fost realizate în România. Acesta este un semnal bun că sportul românesc are potențial de atragere a unor parteneri puternici, dar și faptul că aceștia caută proiecte serioase în care să se implice.
Doru Toma: „Parteneriatele cu branduri internaționale precum Miniso pot contribui la creșterea notorietății acestui centru de excelență”
„Iar când vorbim despre proiecte serioase, Academia Gheorghe Hagi și Farul Constanța sunt două proiecte de succes în sportul românesc, organizate profesionist, care asigură piramida normală pentru orice club de fotbal.
Baza puternică de selecție, cu echipe campioane în toate competițiile de juniori și cu posibilitatea rulării jucătorilor produși de academie în cadrul unei echipe de seniori. Si mai mult decât atât, Farul Constanța, a reușit să câștige de două ori campionatul României în ultimii 7-8 ani, cu loturi formate preponderent din jucători formați la Academia Hagi.
În ce privește perspectivele, acestea sunt promițătoare. Academia Gheorghe Hagi reprezintă un proiect emblematic în fotbalul românesc, iar parteneriatele cu branduri internaționale precum Miniso pot contribui la creșterea notorietății acestui centru de excelență, iar susținerea unor astfel de colaborări poate însemna nu doar o expunere mai mare, ci și sprijin în infrastructură și dezvoltare pe termen lung.”
Ce rol a avut numele Hagi în negocierile cu chinezii
Doru Toma: „Numele lui Gheorghe Hagi este sinonim cu excelența în fotbalul românesc și internațional. Jucător la Real Madrid și FC Barcelona în anii 90, Hagi a marcat fundamental fotbalul din Turcia, in anii în care a jucat pentru Galatasaray. În plus, performanțele obținute cu Steaua București și echipa națională a României l-au transformat pe Hagi într-o importantă figură a fotbalului mondial, cu recunoaștere pe toate continentele.
În mod cert numele lui Gheorghe Hagi a reprezentat un factor important în atragerea interesului din partea Miniso. Hagi reprezintă un brand în sine, iar asocierea sa cu Academia care îi poartă numele și Farul Constanța a adus o valoare semnificativă negocierilor. Reputația sa a contribuit la crearea unei imagini solide și de încredere în fața partenerilor de la Miniso, care, însă, au apreciat nu doar performanțele sale pe teren, ci mai ales impactul pe care acesta îl are asupra dezvoltării tinerelor talente.”
Există din ce în ce mai mulți bani din Asia în fotbalul european
Doru Toma: „Echipele din România au un avantaj semnificativ în fața altor echipe europene datorită costurilor mai mici de operare și a unui potențial de creștere mai mare, comparativ cu piețele deja dezvoltate din vestul Europei. Investitorii din Asia, în special din China, sunt din ce în ce mai interesați de extinderea prezenței lor în Europa și de expansiunea brandurilor lor pe piețele internaționale.
România, are un campionat destul de bun, dar cu costuri mai mici față de marile ligi din Anglia, Spania, Franța, Germania sau Italia, fapt ce reprezintă o oportunitate de investiție mai accesibilă. Echipele din România oferă o platformă mai accesibilă pentru investiții, dar și o șansă reală de a ajunge rapid vizibile la nivelul competițiilor europene.
În plus, rezultatele echipei naționale la ultimul Campionat European și prezența bună a FCSB în Europa League confirmă nivelul bun al campionatului românesc.
Nu în ultimul rând, numărul mare de spectatori, în creștere în fiecare din ultimele sezoane, precum și audiențele bune ale transmisiunilor din Superligă ajută la creșterea interesului sponsorilor pentru campionatul din România.
Cluburile din România trebuie să reușească să atragă sponsori, pentru a-și crește rezultatele și vizibilitatea la nivel mondial, dar pentru asta au nevoie de departamente sau colaboratori cu experiență care pot să negocieze cu partenerii internaționali.”
China are o forță economică în creştere și este un investitor important în fotbal. Crezi că în următorii 5 ani vom avea o echipă din România cu patron chinez?
Doru Toma: „De ce nu? Este posibil ca, în următorii ani, să vedem o echipă din România deținută integral sau parțial de investitori chinezi. China își dorește o expunere mai mare pe piața internațională și vede în fotbal o modalitate de a-și întări imaginea globală.
Așa cum spuneam anterior, echipele din România, cu structuri mai flexibile și costuri mai mici, pot reprezenta o opțiune pentru acești investitori. Așa cum vedem, sportul mondial, în general, și fotbalul european, în special, sunt deschise în atragerea capitalului din Asia.
Implicarea Miniso, poate fi primul pas spre o colaborare pe termen lung, iar în viitor, cine știe, poate va determina chiar o achiziție a unui club din România de către investitori chinezi. Totul depinde de strategia de expansiune, de interesul pieței chineze față de fotbalul din estul Europei și de contextul economic și politic internațional.
Proiectul Academiei Gheorghe Hagi și Farul Constanța sunt exemple perfecte de entități care au capacitatea de a atrage astfel de investiții, fiind atractive nu doar prin rezultatele sportive, dar și prin viziunea managerială completă și adaptată mediului de business.”