Daniel David este de părere că învățământul liceal din România se află la nivelul Epocii de piatră. Criticile vin într-un context important
Ministrul Educației Daniel David a criticat dur sistemul liceal din România, la lansarea raportului OCDE a politicilor naționale în domeniul Educației, spunând despre acesta că se află la nivelul Epocii de piatră, neajungând nici măcar la Evul Mediu.
Daniel David critică dur sistemul liceal din România
În cadrul evenimentului de lansare a raportului OCDE „Educație și competențe în România – evaluarea OCDE a politicilor naționale în domeniul Educației”, organizat la Academia Română, Daniel David și-a exprimat opinia și a criticat dur sistemul liceal din țara noastră.
„În zona învățământului liceal suntem în Epoca de piatră, nici măcar Evul Mediu. Adevărul este că acolo lucrurile trebuie schimbate și trebuie schimbate repede. Avem nevoie de noi discipline, avem nevoie de noi conținuturi, avem nevoie de noi metode de predare, avem nevoie de noi manuale”, a transmis ministrul Educației.
Daniel David a mai afirmat că în procesul educațional ar trebui să se transfere competențe. Mai exact, elevii ar trebui să combine abilitățile înnăscute cu informațiile teoretice dobândite pentru a punea pune în practică ceea ce învață.
„Unii insistăm foarte mult pe cunoștințe declarative, uitând celelalte două componente, alții mergem pe skills uitând componenta teoretică din spate și de ce e important să știi acele abilități și atunci ne mirăm că nu reușim să fim performanți în testările internaționale TIMSS sau PISA, care testează nu bucăți din competențe, testează competențe fie legate de conținut ca timp sau fie aplicarea lor la viața de zi cu zi ca PISA, de exemplu”, a mai explicat David.
Ce se urmărește de la școlile din țara noastră
Ministrul a vorbit și despre scopul raportului Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Organizația interguvernamentală, formată din 38 de țări membre și fondată în 1961, urmărește și chiar insistă pe ideea de curriculum bazat pe competențele dobândite de elevii din sistemul liceal.
„Uitându-mă pe raportul OCDE am văzut că se insistă pe metodele de predare, pe metodele de predare moderne. Sunt curios cum vedeți problema manualelor, mai ales alternanța între varianta mai clasică completată cu variantă online, cu manuale care să aibă sarcini pe care să le poți accesa online, cu sarcini și probe de tip gaming. Cred că manualele reprezintă o verigă foarte importantă într-un proces educațional eficient”, a subliniat ministrul Educației și Cercetării.