Acasă Stiri Ce cheltuieli electorale a avut Partidul Oamenilor Tineri. Suma plătită pentru promovarea...

Ce cheltuieli electorale a avut Partidul Oamenilor Tineri. Suma plătită pentru promovarea online

77
0

Partidul Oamenilor Tineri, cel care a oferit surpriza alegerilor parlamentare de duminică, a avut cheltuieli minime în campania electorală

RECLAMĂ

Datele oficiale de la AEP arată că Partidul Oamenilor Tineri a avut cheltuieli minime în campania electorală pentru alegerile parlamentare, acolo unde au reușit să-și asigure intrarea în Parlament cu un scor de 6,39%, adunând voturile a aproape 600.000 de alegători. Reamintim că cei de la POT au reușit să ajungă în Parlament declarându-și susținerea pentru Călin Georgescu, cel care a declarat zero cheltuieli electorale.

Câți bani a plătit pentru promovarea online

Dacă Călin Georgescu a reușit să aibă o campanie uriașă în mediul online fără să investească vreun leu, potrivit propriilor declarații financiare depuse la AEP, asta în ciuda dovezilor tot mai numeroase privind existența unei campanii finanțate prin intermediul Telegram, Partidul Oamenilor Tineri și-a declarat mai multe cheltuieli de campanie.

Concret, cei de la POT au cheltuit în campania electorală circa 110.295 lei, adică circa 22.000 de euro. Suma rezultă din cele câteva zeci de plăți declarate la AEP, marea lor majoritate fiind făcute pentru afișe electorale.

Spre exemplu, vorbim de 225 de lei pentru afișe electorale, bani cheltuiți la 1 noiembrie, în județul Harghita; sau 150 și 375 de lei, cheltuiți tot pentru afișe electorale, de această dată în județul Alba, în zilele de 1 și 2 noiembrie.

În lista depusă la AEP găsim 20-25 de intrări cu astfel de cheltuieli, cu sume de până într-o mie de lei, toate pentru afișe electorale, după cum se poate observa în captura de mai jos. Suma totală plătită pentru pliante și afișe electorale ajunge la circa 33.000 lei, adică puțin peste 6.000 de euro.

POT cheltuieli de campanie

Cele mai mari sume au fost însă plătite pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă. La acest capitol sunt trei plăți cu sume considerabil mai mari. Vorbim de 15.000 lei plătiți în 18 noiembrie, alți 28.000 lei plătiți în 21 noiembrie și, în final, alți 25.000 lei plătiți în data de 25 noiembrie.

Concret, pentru propaganda online, cei de la POT au plătit 68.000 lei, adică puțin peste 13.000 de euro. Toată această sumă de bani a fost plătită aceleiași firme, EVO SOCIAL Traffic Srl, firmă cu sediul în Deva, Hunedoara. Din acest județ provine chiar președintele partidului POT, Anamaria Gavrilă, cea care în luna iunie a candidat pentru postul de primar al municipiului Deva.

Firma este una micuță, cu o cifră de afaceri de 58.000 lei în anul 2023, deci o cifră sub contractele primite în acest an de la partidul condus de fosta deputată AUR. O analiză a celor de la EFOR arăta că Anamaria Gavrilă a beneficiat de o adevărat viralizare în mediul online prin propagarea fake-news-urilor cu privire la Canalul Bâstroe, atunci când a avut mai multe postări critice față de Ucraina.

Cine a contribuit cel mai mult la campania partidului

Pe partea de contribuții, candidații POT sunt cei care și-au finanțat propria campanie electorală. În cele mai multe cazuri, aceștia au contribuit cu sume modice, chiar și de 100 de lei. Cea mai mare sumă investită de un candidat POT în campania electorală este de 40.000 lei, fiind vorba de Răzvan Chiriță, candidatul POT la Camera Deputaților la Capitală. Acesta este un om de afaceri din București, administrator la propria firmă, Solutions Line Srl, firmă care anul trecut i-a adus aproape 300.000 lei din dividende.

Spre comparație, a doua contribuție personală la campania electorală este cea a avocatei Simu Aurora Tășică, candidată la Cluj, care a contribuit cu 10.000 lei, bani din venituri proprii.

Transparența cheltuielilor la POT

Lidera partidului POT se lăuda, la finalul lunii octombrie, pe pagina personală de Facebook că partidul pe care-l conduce este singurul care nu cere bani candidaților, fiind și cel care își publică transparent cheltuielile. „La Partidul Oamenilor Tineri, nu cerem bani candidaților și suntem singurul partid care publică extrasele de cont și facturile plătite. Credem în transparență și integritate!”, scria Anamaria Gavrilă, în 24 octombrie.

În ceea ce privește transparența financiară, cei de la POT își publică într-adevăr lista cheltuielilor lunare. Trebuie însă subliniat că aceste cheltuieli sunt făcute publice doar până în luna august a acestui an, deci se opresc chiar în luna de dinaintea campaniei electorale.

Spre exemplu, pentru luna august, dintre cheltuielile partidului putem enumera 53 lei, pentru găzduirea unui website, alți 1.500 lei, plus TVA, pentru realizare website, alți 423 lei, factura la Vodafone pe numele șefei partidului, sau alți 500 de euro, bani pentru design-ul unor site-uri, către o firmă din Polonia. La finalul lunii, partidul avea în cont 7.800 lei.

Sursa: Ce cheltuieli electorale a avut Partidul Oamenilor Tineri. Suma plătită pentru promovarea online – Fanatik.ro

RECLAMĂ
Articolul precedentAdi Ilie, dezvăluiri tari din vestiarul Craiovei: „E o ruptură între antrenor și jucători!” Ce a răspuns la întrebarea „crezi că-l prinde Moș Crăciun pe Gâlcă?”
Articolul următor„Facem post cu apă timp de trei zile”. POT rupe tăcerea după ce a intrat în Parlament