Condusul pe autostrada a fost de la bun inceput o provocare. Mai intai, cursurile scolii de soferi nu te aduceau pe acest taram necunoscut, asa ca a trebuit sa-l explorezi singur, inca de prima oara.
Pentru mine asa a fost. Stiam regulile din cartea de legislatie, insa nu aveam reactiile formate si nici nu aveam o viteza prea mare de a gandi situatiile, asa ca mi-am pastrat mereu prima banda – constienta fiind ca uneori mergeam prea incet si probabil toti ceilalti soferi ma injurau. Asta pana am invatat, in timp si cu exercitiu, cum se conduce pe autostrada.
Insa uneori, cu toate regulile scrise si nescrise, habar nu ai de ce se intampla intr-un fel sau in altul. Cateodata nu ai loc sau sa timp sa reactionezi si cel mai important, exista si tipurile de soferi cu experienta care dau peste cap toate regulile de condus pe autostrada pentru ca incurca absolut toata circulatia… mers prea incet, frane nejustificate sau flash-uri pe prima banda? Cred ca ati intalnit si voi pana acum asemenea specimene.
Insa Politia Romana ne vine in ajutor si ne ofera cateva sfaturi pentru condusul pe autostrada. Problema se concretizeaza la nivelul benzilor de mers. Cati dintre noi nu am vazut banda doi ocupata de soferi si banda unu libera?
Politistii ne spun ca daca avem in bord viteza maxima admisa, asta nu ne califica pentru ocuparea benzii doi. Acestia spun ca si pentru viteza maxima admisa este indicat sa folosim banda unu. Daca banda unu este libera, indiferent de viteza cu care se circula, suntem obligati sa folosim banda unu.
Banda doi este folosita de cele mai multe de soferii care au viteze foarte mari. Si acum gandeste-te ca tu circuli cu viteza maxima admisa pe banda doi si din spate vine un sofer cu peste viteza maxima admisa. Care poate are o urgenta. Sau se afla in proces de depasire.
Legile nescrise ale condusului pe autostrada sunt cunoscute de toata lumea, insa trebuie sa le si respectam daca ne dorim sa circulam pe autostrazi cat de cat echilibrate si sa nu luam parte la un trafic haotic pana si pe autostrada.
Legea spune ca trebuie sa revenim pe banda unu ori de cate ori avem posibilitatea, daca aceasta nu este destinata autovehiculelor lente sau transportului public de persoane. Asa ca… hai sa lasam loc pe banda doi si sa ne ocupam locul pe banda unu, sa circulam civilizat si sa nu ne mai plangem cand altii gresesc pentru ca sigur am gresit si noi de cateva ori. Macar de acum inainte ne putem corecta modul de condus pe autostrada.
Sursa : cars