Primarul Capitalei, Nicușor Dan, candidat independent la alegerile prezidențiale, a strâns o sumă colosală doar din donații pentru campania electrorală.
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, candidat independent la alegerile prezidențiale, a cheltuit până în prezent peste 420.000 RON (aproximativ 80.000 EUR) exclusiv pe promovarea digitală a campaniei sale electorale. Potrivit informațiilor de pe site-ul oficial al campaniei, toți acești bani provin din donațiile a peste 6.500 de persoane care au contribuit voluntar la finanțarea campaniei.
Câți bani a strâns Nicușor Dan din donații
Pe platforma dedicată donațiilor pentru candidatura sa la Președinția României s-au strâns până în acest moment 2.035.330 RON din obiectivul stabilit de 3 milioane RON până pe 4 aprilie 2025. Numai în ultimele ore au fost efectuate peste 327 de donații, arătând un interes crescut din partea susținătorilor. Cea mai generoasă donație a fost în valoare de 24.900 RON, provenită de la o persoană care a preferat să rămână anonimă.
Nicușor Dan a ținut să sublinieze transparența demersului său printr-un mesaj clar afișat pe site-ul campaniei:
„Îți MULȚUMESC că ai ales să sprijini campania mea la alegerile prezidențiale! Candidez independent și nu beneficiez de subvenții din bani publici, precum partidele politice, așa că ajutorul tău contează enorm”, le transmite Nicușor Dan donatorilor.
Nicușor Dan susține că toate donațiile sunt atent verificate
De asemenea, candidatul a menționat că toate donațiile sunt atent verificate și validate conform legii, donatorii fiind invitați să încarce documente de identitate pentru validarea donației. Însă, în paralel cu aceste date oficiale, apar informații despre cheltuieli mult mai mari pe promovarea digitală. Potrivit unei anchete a postului România TV, primarul Capitalei ar fi cheltuit aproximativ 300.000 EUR pe reclamele sponsorizate de pe rețelele sociale, în special pe platformele companiei Meta.
Aceste reclame au rolul de a-i crește vizibilitatea în fața unui public cât mai larg la nivel național, inclusiv printre tineri. Astfel, în medie, costul unei singure postări sponsorizate pe Facebook este estimat între 1.500 și 2.000 EUR. Promovarea, însă, nu se limitează doar la Facebook.
Campanii publicitare masive sunt derulate și pe TikTok și Instagram, platforme extrem de populare în rândul tinerilor. Aceste acțiuni cresc considerabil impactul mesajelor sale, fiecare reclamă atrăgând zeci de mii de aprecieri și sute de mii de vizualizări.
Sursa: Câți bani a strâns Nicușor Dan din donații. Suma este uluitoare