Maşini interzise şi taxă de poluare pentru şoferi, în Bucureşti

Maşini interzise şi taxă de poluare pentru şoferi, în Bucureşti

75
0
SHARE
loading...

Consiliului General al Municipiului Bucureşti a adoptat, astăzi, proiectul ‘Oxigen’ care prevede maşini interzise şi taxă de poluare pentru şoferi, în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020.

loading...

Proiectul ‘Oxigen’ a fost adoptat cu 31 de voturi ‘pentru’, 7 voturi ‘împotrivă’ şi 13 abţineri.

Începând cu data de 1 ianuarie 2020, accesul maşinilor cu masa maximă autorizată mai mică de 5 tone pe şoselele din Bucureşti va fi restricţionată zilnic, de luni până vineri, în intervalul 07.00 – 22.00, după cum urmează:

– pentru maşinile electrice, hibrid sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6 accesul va fi permis fără restricţii pe toate arterele;

– pentru cele cu norma de poluare Euro 4, Consiliul a adoptat un amendament propus de primarul Gabriela Firea care prevede scutirea de la plata taxei de poluare până în anul 2021;

pentru maşinile cu norma de poluare Euro 3, accesul va fi permis pe toate arterele din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen;

– pentru maşinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul va fi interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti în baza vinietei electronice Oxigen.

Maşini interzise şi taxă de poluare pentru şoferi, în Bucureşti

Conform proiectului adoptat, Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului este reprezentată de perimetrul:

Piaţa Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Şoseaua Ştefan cel Mare – Strada Polonă  – Strada Mihai Eminescu – Strada Traian – Bulevardul Nerva Traian  – Bulevardul Gheorghe Şincai – Strada Lânăriei – Calea Şerban Vodă – Bulevardul Mărăşeşti –  Strada Mitropolit Nifon  – Bulevardul Libertăţii-  Calea 13 Septembrie  – Şoseaua Pandurilor-  Şoseaua Cotroceni – Splaiul Independenţei – Strada Ştirbei Vodă  – Strada Berzei – Strada Buzeşti – Piaţa Victoriei.

Taxa de poluare sau vinieta ‘Oxigen’ începând cu 1 ianuarie 2020:

– abonament de un an pentru maşinile cu norma de poluare Euro 4 – 500 de lei (se aplică din 2021);

– pentru maşinile Euro 3, abonamentul de un an va costa 700 de lei;

– pentru maşinile Euro 2, abonamentul anual va costa 1.500 de lei;

– pentru maşinile Euro 1, abonamentul anual va costa 1.700 de lei;

– pentru maşinile non-Euro, abonamentul anual va costa 1.900 de lei.

De asemenea, taxa de poluare sau vinieta Oxigen va putea fi achiziţionată şi pentru o zi, valoarea ei fiind de 5 lei pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, în timp ce pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 va costa 15 lei.

Tot în cadrul proiectului, consilierii au adoptat şi un amendament depus de ALDE care se referă la interzicerea definitivă a accesului în Capitală, din 2022, pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 şi din 2024 pentru maşinile Euro 3.

Sursa: observator

loading...